Twoi klienci zakupili produkt, ale nie otrzymali maila z potwierdzeniem? WooCommerce rejestracja klienta nie przebiegła pomyślnie? Woocommerce maile nie przychodzą? Mamy na to rozwiązanie.
Istnieje kilka przyczyn tego problemu. Niektóre można bardzo łatwo rozwiązać, inne podejmują jeszcze kilka kroków.
Zacznijmy od prostych kroków. Jeśli te kroki rozwiążą Twój problem, to świetnie, mniej czytania dla Ciebie.
Typowe rozwiązania problemów z powiadomieniami e-mail woocommerce
1. Sprawdź konfigurację poczty e-mail WooCommerce.
2. Sprawdź, czy Twoje e-maile trafiają do folderu Spam.
3. Użyj wtyczki SMTP.
Zróbmy te kroki jeden po drugim.
BEZKONKURENCYJNYM HOSTING DLA WOOCOMMERCE
30 DNI ZA DARMO ORAZ CENY OD 49 ZŁ ZA ROK
Jak sprawdzić konfigurację maili woocommerce
Przechodząc do konfiguracji określonych e-maili możesz zmienić ich ustawienia. W ramach konfiguracji maili możesz dokonać następujących zmian: Włącz/Wyłącz – możesz zdecydować czy aktywować wybrane powiadomienie mailowe.
Kiedy masz do czynienia z ustawieniami poczty e-mail WooCommerce, dwie główne rzeczy, które musisz sprawdzić „Opcje nadawcy e-mail” i „Poszczególne wiadomości e-mail z powiadomieniami”.
Aby sprawdzić błędy w ustawieniach nadawcy wiadomości e-mail:
Zaloguj się do swojego pulpitu nawigacyjnego WordPress, a następnie przejdź do Woocommerce -> Ustawienia.
Kliknij zakładkę „E-maile”.
Przewiń w dół, a zobaczysz „Opcje nadawcy maili”.
Następnie upewnij się, że Pole „Od” i E-mail „Od” są poprawnie skonfigurowane.
Pole „Od”: Służy do określania nazwy, którą mają widzieć ludzie po otrzymaniu wiadomości e-mail.
Podczas konfigurowania nazwy „Od” nie używaj znaków specjalnych, takich jak „@/.&-”. Używaj tylko liter takich jak „WordPress”, jak pokazano na powyższym obrazku. Jeśli obecnie używasz czegoś takiego jak twojenazwisko@NazwaFirmy, może to być przyczyną.
Email „Od”: Sprawdź, czy adres e-mail nadawcy jest poprawnie wprowadzony.
Jeśli są błędy, wprowadź poprawki. Na koniec przewiń w dół i kliknij „Zapisz zmiany”.
Typy maili od woocommerce dla admina
Nowe zamówienie – e-mail jest wysyłany po złożeniu zamówienia przez klienta.
Jeśli klient wybierze opcję płatności on-line i nie opłaci zamówienia to e-mail nie zostanie wysłany. To prawidłowe zachowanie WooCommerce – tak przewidzieli autorzy. Ten e-mail jest wysyłany, tylko jeśli płatność zostanie poprawnie zakończona.
Zamówienie anulowane – jeśli zamówienie miało status wstrzymane lub w trakcie realizacji i zostało anulowane, np. bo został przekroczony czas na płatność to ten e-mail zostanie wysłany.
Nieudane zamówienie – e-mail jest wysyłany gdy płatność za zamówienie się nie powiedzie i zamówienie zmieni status na nieudane.
Typy maili od woocommerce dla klienta
Zamówienie wstrzymane – e-mail jest wysyłany, gdy status zamówienia zmieni się na wstrzymane (oczekujące na płatność), czyli przy płatnościach „tradycyjnych”, np. przelewem bankowym.
Zamówienie w trakcie realizacji – e-mail jest wysyłany , gdy status zamówienia zmieni się na w trakcie realizacji, czyli przy płatnościach on-line po dokonaniu płatności przez klienta lub przy ręcznej zmianie statusu w panelu admina.
Zrealizowane zamówienie – e-mail jest wysyłany , gdy status zamówienia zmieni się na zrealizowane.
Zamówienie zwrócone – e-mail jest wysyłany , gdy status zamówienia zmieni się na zwrócone, zarówno przy ręcznych i automatycznych zwrotach.
Faktura – e-mail jest wysyłany ręcznie z poziomu edycji zamówienia, możesz go wysłać, gdy chcesz wysłać klientowi fakturę.
Notka dla klienta – gdy dodasz notatkę do zamówienia, która ma być dostępna dla klienta to ten e-mail zostanie wysłany wraz z treścią notatki.
Resetuj hasło – e-mail zostanie wysłany, gdy klient poprosi o reset hasła.
Nowe konto – e-mail zostanie wysłany, gdy klient zarejestruje się w sklepie. Będzie zawierać dane logowania do jego konta.
Indywidualne e-maile z powiadomieniami Woocommerce
Następnie chcesz się upewnić, że wiadomości e-mail z powiadomieniami są poprawnie skonfigurowane.
Listę wszystkich wiadomości e-mail z powiadomieniami można zobaczyć w zakładce wiadomości e-mail (WooCommerce > Ustawienia > E-mail).
Kliknij e-mail, z którym masz problemy.
Sprawdź, czy poczta e-mail jest włączona. Jeśli tak nie jest, włącz go.
Następnie sprawdź adres e-mail odbiorcy i upewnij się, że jest wpisany poprawnie.
Przewiń w dół i kliknij Zapisz zmiany.
⇢ Zobacz Również: Dlaczego Warto Zadbać O Promocję Instagrama
Sprawdź, czy Twoje e-maile od Woocommerce trafiają do folderu SPAM
Twoje powiadomienia e-mail WooCommerce mogą nie trafiać do skrzynek odbiorczych innych osób, ponieważ trafiają do spamu. Najczęstszą przyczyną jest niepoprawnie skonfigurowany SMTP lub wcale to rozwiązanie nie zostało zaimplementowane do Twojego sklepu/strony internetowej. Jeśli Twoje maile od woocommerce lądują do SPAMU, to jest też duża szansa, że Twój adres IP hostingu współdzielonego znajduje się na czarnej liście, w wyniku spamowania przez innych użytkowników tego samego adresu IP.
Aby rozwiązać ten problem, musisz skontaktować się z usługodawcą hostingowym, wyjaśnić mu problem i spróbować go naprawić.
Jeśli Twój dostawca upiera się, że IP nie jest na czarnej liście i nie zna przyczyny trafiania maili od woocommerce do SPAMU, a Ty nie chcesz przenosić się na inny hosting, to upewnij się, że wtyczka SMTP jest zainstalowana oraz skonfigurowana.
Użyj wtyczki SMTP do naprawienia maili w Woocommerce
Jeśli wykonałeś powyższe kroki i nadal masz problemy z powiadomieniami e-mail WooCommerce, prawdopodobnie wystąpił problem z serwerem poczty e-mail na Twoim hoście internetowym. Najlepszym rozwiązaniem w tym przypadku byłoby użycie wtyczki SMTP.
Dla mnie BEZKONKURENCYJNYM FAWORYTEM jest DARMOWA WTYCZKA FLUENT SMTP ⇢ kliknij tutaj, aby przejść do tej wtyczki
Przedstawię też kilka innych wtyczek, które wykonają zadnie:
WP Mail SMTP przez WPForms
WP Mail SMTP naprawia dostarczanie wiadomości e-mail poprzez rekonfigurację WordPressa, aby używał odpowiedniego dostawcy SMTP podczas wysyłania wiadomości e-mail.
Większość współdzielonych serwerów hostingowych ma ograniczenia, jeśli chodzi o pocztę e-mail. Zazwyczaj wiadomość e-mail zostanie zablokowana lub zniknie bez powodu. Czasami zostanie zablokowany, gdy Twoja witryna osiągnie dzienny limit wychodzących wiadomości e-mail. Ta wtyczka może ominąć ten problem, przekierowując e-mail przez serwer SMTP Gmaila.
Configure SMTP
Jest to zmieniona nazwa i przepisana wersja wtyczki WP PHP mailer. Możesz łatwo skonfigurować wysyłkę SMTP w WordPressie, w tym obsługę wysyłania wiadomości e-mail przez SSL/TLS. Możesz dostosować swój system pocztowy, aby obsługiwał wychodzące wiadomości e-mail dokładnie tak, jak chcesz. Możesz określić nazwę hosta SMTP, numer portu SMTP, nazwę użytkownika i hasło SMTP oraz wybór SSL i TLS.
BEZKONKURENCYJNYM HOSTING DLA WOOCOMMERCE
30 DNI ZA DARMO ORAZ CENY OD 49 ZŁ ZA ROK
Podsumowanie: Woocommerce NIE Przychodzą Maile Do Klientów
Przyczyn nie przychodzących maili transakcyjnych, które są wysyłane z Twojego sklepu postawionego przy użyciu wordpressa oraz woocommerce może być wiele. Najczęstszą przyczyną jest brak odpowiedniej konfiguracji SMTP lub źle wpisany email w polu „Od”. Czasami zdarza się tak, że przez kilka miesięcy wysyłamy maile bezproblemowo, a nagle klienci się skarżą, ponieważ przestali je otrzymywać. Wtedy warto zadbać o kontakt z dostawcą hostingu, ponieważ bez problemu może powiedzieć co jest przyczyną takiego zdarzenia.
Jeśli szukasz najszybszego i bezkonkurencyjnego hostingu dla swojego sklepu internetowego w swoim budżecie, to zapraszam do Hostido.
Otrzymasz 30 dni gratis na przetestowanie oraz cena hostingu zaczyna się od 49 zł za rok!
Pon - Sob 8:00 - 18:00
Skontaktuj się
Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 1-2 dni roboczych.