Chaos roku 2020 jest już za nami, czas spojrzeć w przyszłość i przyjrzeć się temu, czego możemy się spodziewać po następnych 12 miesiącach.
Rok 2020 był co najmniej nieprzewidywalny. Oznaczało to, że podczas gdy niektóre z trendów zaczęły błyszczeć jak nigdy, to inne w ogóle się nie ujawniły, a niektóre zostały skutecznie stłamszone. Nie zmienia to faktu, że świat marketingu musiał się dostosować i wdrożyć odpowiednie kroki, aby wykorzystywać swój potencjał na każdym rynku.
Przede wszystkim sprzedaż eCommerce osiągnęła szczyt, ludzie spędzali dużo więcej czasu w mediach społecznościowych, a wideokonferencje stały się normą. Doprowadziło to do poważnej zmiany w sposobie łączenia się marek z konsumentami.
Kiedy więc wkraczamy w Nowy Rok, jakie trendy marketingowe będą nadal przenikać w 2021 roku?
Oto kilka kluczowych trendów, które należy wziąć pod uwagę:
Transmisje na żywo i wzrost możliwości influencerów
Obostrzenia, które zmuszały do pozostania w domu oznaczały odwołanie wydarzeń, a konsumenci nie mogli uczestniczyć w wydarzeniach osobistych. Nie byli nawet w stanie spotykać się z przyjaciółmi i rodziną. Doprowadziło to do wzrostu liczby osób oglądających transmisje na żywo, niezależnie od tego, czy była to transmisja na żywo z marką, wideo na żywo od ich ulubionej gwiazdy, czy warsztaty online.
Na Facebooku liczba wyświetleń na żywo wzrosła o 50% w okresach blokady, podczas gdy liczba wyświetleń na Instagramie wzrosła o 70%. Korzystanie z TikTok wzrosło w 2020 r. I jest ogromna szansa, że ta trajektoria wzrostu będzie kontynuowana w 2021 r.
Treści prezentowane przez ludzi w formie transmisji na żywo, mogą wzbudzić zaufanie, którego pragną konsumenci w 2021 roku.
Influencerzy wchodzili na platformę platformę Amazon Live, aby promować swoje ulubione produkty podczas wydarzeń na żywo. Co więcej, na transmisji Amazon Live można było kupować, co oznaczało, że widzowie mogli robić zakupy podczas oglądania. Transmisje na Facebooku również wzbudzają coraz więcej zainteresowania, jednocześnie jesteśmy zmuszani, aby przekierowywać użytkowników na inną platformę/sklep, aby sfinalizować transakcję.
Nacisk na zrównoważony rozwój
81% konsumentów zdecydowanie uważa, że firmy powinny przyczyniać się do poprawy stanu środowiska.
To liczba nie jest zaskakująca. W ciągu ostatnich kilku lat byliśmy świadkami zmiany w markach zmierzających w kierunku bardziej zrównoważonej przyszłości, niezależnie od tego, czy dzieje się to za sprawą używanych przez nie materiałów, opakowań, systemów, czy też czegoś innego.
Polowanie na bardziej ekologiczną planetę trwa nadal, a konsumenci aktywnie poszukują marek zorientowanych na cel i świadomych środowiska. Ponieważ świat pozostaje wrażliwym miejscem, kluczowe znaczenie dla marek będzie miało powtórzenie swojego zrównoważonego rozwoju w 2021 roku.
Ocean Cleanup to świetny przykład marki, która zrobiła to dobrze. Pod koniec października zaprezentowali swój pierwszy produkt wykonany wyłącznie z plastiku zebranego z Great Pacific Garbage Patch.
Wykorzystali TINT, aby podzielić się ogłoszeniem, które nakreśliło, w jaki sposób marka będzie nadal wykorzystywać produkty z recyklingu z oceanu do tworzenia pięknych, zrównoważonych produktów. W pełnym kręgu wydarzeń przychody generowane z produktów zostaną z powrotem wpompowane w kampanię porządkową marki.
Poznaj 10 sposobów, aby uchronić się przed spadkiem zasięgów w Social Media
⇢ Proste sposoby na każdym etapie rozwoju
⇢ Skutecznie rozwijają konto
⇢ Niezbędne narzędzia wspomagające rozwój
Integracja i tolerancja społeczna będzie kluczowa w trendach Social Media w 2021
Jedność i integracja ze społeczeństwem stało się również przedmiotem większego zainteresowania w 2020 r., A ruch Black Lives Matter podkreślał endemiczne problemy, które utrzymują się w różnych elementach społeczeństwa.
Badanie przeprowadzone przez Accenture pokazuje, że zmiana kulturowa w kierunku włączenia społecznego ma również wpływ na zachowania zakupowe, przy czym 41% kupujących odchodzi od sprzedawców detalicznych, którzy nie odzwierciedlają ich poglądów na temat tożsamości i różnorodności – a 29% jest skłonnych całkowicie zmienić markę, jeśli się do tego nie dostosują. Dlatego warto swoje polityczne poglądy zachować dla siebie i nie utożsamiać z marką, o ile nie jest to konieczne.
Zwiększenie wyszukiwania głosowego i wizualnego
Coraz większa liczba konsumentów wyszukuje za pomocą narzędzi aktywowanych głosem. Być może jest to spowodowane tym, że ludzie utknęli w domu, mając ograniczone możliwości rozmowy, a może po prostu dlatego, że ten rodzaj technologii jest łatwiej dostępny (około jeden na cztery amerykańskie domy ma jakiś inteligentny głośnik).
Ale nie tylko wyszukiwanie głosowe zwycięży w 2021 roku – możemy również oczekiwać, że inne kreatywne metody wyszukiwania osiągną szczyt, jak wyszukiwanie wizualne.
Narzędzia takie jak Google Lens umożliwiają konsumentom wyszukiwanie wszystkiego, co widzą. Oznacza to, że marketerzy będą musieli jeszcze bardziej skupić się na alternatywnym tekście obrazu i mapach witryn dla obrazów. W ciągu następnego roku wizualizacje będą coraz ważniejsze w grze SEO.
To też będzie opłacalne: Retail Customer Experience szacuje, że do 2021 roku:
„Pierwsi użytkownicy, którzy przeprojektowali swoje witryny internetowe, aby obsługiwały wyszukiwanie wizualne i głosowe, zwiększą swoje przychody z handlu elektronicznego o 30%”.
Treści coraz łatwiejsze do "spożywania"
W 2020 roku ludzie korzystali również z łatwych w odbiorze treści – takich jak podcasty, które można słuchać będąc w ruchu lub newsletter, które trafiają bezpośrednio do skrzynek odbiorczych subskrybentów.
Badania pokazują, że 55% Amerykanów słucha teraz podcastów, podczas gdy wzmianki w newsletterach wzrosły o 14% podczas blokady w domach.
Reklamodawcy też wydają znacznie więcej pieniędzy na podcasty, co świadczy o ich dalszym sukcesie w 2021 roku.
Wygodne i łatwo dostępne treści, takie jak podcasty i newsletter, pomogą markom głębiej łączyć się z klientami i zapewnić bardziej intymny sposób utrzymywania kontaktu.
Co raz więcej firm osiąga szczyty swoich finansowych możliwości dzięki skalowaniu e-mail marketingu, koszt wysłania 1 maila jest znikomy, a często potrafi doprowadzić skuteczniej do sprzedaży niż reklama na facebooku, czy też w google. Newsletter nie tylko służy do sprzedaży. Jest idealnym narzędziem do poinformowania odbiorców o tym, że dodaliśmy artykuł, video, czy też post. W mailu możemy przekazać każdą informację, co czyni e-mail marketing bardzo skutecznym narzędziem.
Czy jesteś gotowy na 2021 rok?
Nieprzewidywalny charakter roku 2020 zmusił marki do długiego i intensywnego myślenia o tym, jak komunikować się z klientami. Zamknięcia sklepów i zamówienia z możliwością pozostania w domu oznaczały, że ludzie tkwili w środku, co oznaczało również, że spędzali znacznie więcej czasu w Internecie. To zmusiło marki do rozwinięcia się i stworzenia bardziej zorientowanych na człowieka sposobów dotarcia do kupujących.
W ciągu najbliższych 12 miesięcy zobaczymy, że będzie to kontynuowane. Transmisje na żywo będą stawały się coraz bardziej powszechne, marki zorientowane na cele społeczne, które wspierają zrównoważony rozwój, osiągną szczyt.