Influencerzy w 2024 mają ogromny wpływ na marketing czy rozwój Twojej firmy.
Wszyscy ich kochają…, ale to nie znaczy, że każdy influencer pomoże Twojej marce w robieniu sprzedaży.
Jeśli nie wiesz jak znaleźć influencerów, którzy przyciągną odpowiednich odbiorców do zakupu Twoich produktów, to jesteś w odpowiednim miejscu.
W badaniu influencerów przeprowadzonym przez Launchmetrics, 30% profesjonalistów twierdziło, że identyfikacja influencerów była ich głównym wyzwaniem w ich strategii influencer marketingu.
Jeśli również jesteś zaniepokojony, nie jesteś sam.
Znalezienie odpowiedniego influencera, to nie proste zadanie, dlatego ten artykuł pomoże Ci sprawdzić potencjalnego influencera z którym chcesz wspołpracować.
Aby znaleźć influencerów na Instagramie, musisz zwrócić uwagę na dwa punkty:
- wiesz z którym influencerem chcesz podjąć współpracę i potrzebujesz sprawdzić jego zasięgi oraz potencjał.
- nie wiesz z którym influencerem chcesz podjąć współpracę i potrzebujesz narzędzi, aby takie osoby znaleźć.
W tym artykule starałem się wybrać narzędzia, za pomocą których można znaleźć influencerów, którzy są powiązani z Twoją działalnością. Oczywiście wielu influencerów posiada dobrze rozwinięte inne social media, nie tylko Instagram, na przykład:
- tik-tok,
- fanpage,
- youtube,
- czy też mają pokaźną listę mailingową. Dlatego tak ważne jest dokładne sprawdzenie influencera, zanim podejmiemy się współpracy.
📌 SPRAWDŹ: Dlaczego NIE Przychodzą Maile Do Klientów Woocommerce
Co to jest influencer?
- Bloger
- Znany użytkownik mediów społecznościowych
- Rozpoznawalny twórca treści
- Ekspert branżowy
- Osoba wpływowa
- Celebryta
Tutaj będziemy mówić konkretnie o influencerach w mediach społecznościowych, w szczególności tych na Instagramie.
Więc wielkie pytanie brzmi: jak znaleźć influencerów na Instagramie?
Gdzie możesz znaleźć influencerów dla swojej marki?
Oto lista miejsc lub narzędzi, z których można skorzystać, aby ułatwić i przyspieszyć cały proces:
AspireIQ
Narzędzie AspireIQ to inteligentna platforma społecznościowa, która udziela porad. Ten program w inteligentny sposób wybiera cele Twojej strony na Instagramie, w tym wpływowych osób, profesjonalistów i klientów, i stawia je przed Tobą, abyś mógł osiągnąć swoje cele za pośrednictwem tych osób. Baza danych AspireIQ zawiera ponad 6 milionów wpływowych osób w różnych sieciach społecznościowych, więc możesz swobodnie wybierać między powiązanymi osobami.
System ten pozwoli Ci dokładnie i krok po kroku zaplanować sprzedaż i wprowadzenie produktu oraz udzieli Ci porad i wskazówek na każdym etapie, gdziekolwiek będzie to potrzebne. Po skorzystaniu z AspireIQ możesz połączyć się z siecią wpływowych osób powiązanych z tymi osobami.
AspireIQ nie jest całkowicie bezpłatną usługą i musisz płacić co miesiąc lub rok, aby uzyskać dostęp do niektórych jego narzędzi.
influence.com
Jedną z głównych różnic między influence.com, a innymi narzędziami do znajdowania influencerów na Instagramie jest to, że infeluence.com jest bardziej platformą społecznościową. To narzędzie pomaga użytkownikom komunikować się z influencerami, a także nawiązywać z nimi szersze i dłuższe relacje. Witryna ma ponad 250 000 użytkowników.
Za pośrednictwem strony internetowej influence.com możesz łatwo łączyć się z influencerami związanymi z Twoją niszą na Instagramie i jeszcze bardziej promować swoje produkty i usługi. Opcje tej witryny są ograniczone i możesz z niej korzystać, ale musisz płacić miesięcznie lub rocznie.
Poznaj 10 sposobów, aby uchronić się przed spadkiem zasięgów w Social Media
⇢ Proste sposoby na każdym etapie rozwoju
⇢ Skutecznie rozwijają konto
⇢ Niezbędne narzędzia wspomagające rozwój
Discover.ly Wtyczka Do Chrome
discove.ly to bardzo przydatny dodatek do przeglądarki Chrome, za pomocą którego możesz znajdować wpływowe osoby w różnych sieciach społecznościowych, w tym na Facebooku i LinkedIn. To narzędzie zapewnia dostęp do wpływowych osób z ponad 100 różnych sieci społecznościowych. Jedną z zalet tego narzędzia jest pokazanie powiązań twoich kontaktów z innymi influencerami, dzięki czemu możesz znaleźć influencera związanego z twoją pracą.
📌 Zobacz również: Dlaczego warto zadbać o promocję na Instagramie
Tweetdeck
Jeśli potrzebujesz wszechstronnej aplikacji na Twitterze, która pomoże Ci znaleźć wpływowych osób, Tweetdeck jest najlepszym wyborem. To narzędzie umożliwia jednoczesne zarządzanie nawet 200 kontami na Twitterze, czytanie wiadomości, przeglądanie hashtagów, polubienie lub retweetowanie postów oraz wiele więcej w celu zarządzania siecią społecznościową.
To narzędzie daje również możliwość profesjonalnego wyszukiwania influencerów, dzięki czemu łatwo znajdziesz dowolną osobę związaną z Twoją pracą lub aktywnością na Twitterze.
Upfluence
Jeśli szukasz największej platformy do znajdowania wpływowych osób na Instagramie i innych sieciach społecznościowych, Upfluence jest najlepszą możliwą opcją. Baza danych influencerów To narzędzie może pomieścić ponad 3 miliony osób, a jego sztuczna inteligencja może z łatwością znaleźć i zasugerować pokrewnych influencerów w oparciu o potrzeby i pragnienia Twojej niszy na Instagramie.
To narzędzie jest oparte na kategoriach i słowach kluczowych oraz specjalnych algorytmach, dzięki czemu możesz znaleźć odpowiedniego influencera na podstawie każdej kategorii lub słowa, które chcesz, i wprowadzić go do swojego systemu pracy. Możesz nawet dostosować wyszukiwanie influencerów w tym narzędziu w oparciu o swoją lokalizację lub platformę społecznościową, aby szybciej znaleźć powiązane opcje.
Narzędzie Upfluence zapewnia również użytkownikom rozszerzenie Chrome, które pozwala im lepiej wyszukiwać i sprawdzać Twój profil influencera związany z Twoją aktywnością.
HypeAuditor
Jeśli chcesz znaleźć influencerów na Instagramie na podstawie opinii o stronie, polubień, obserwujących, a także jakości strony, narzędzie HypeAuditor jest najlepszą opcją. HypeEditor to świetna opcja do znajdowania wpływowych osób na Instagramie i kategoryzowania ich na podstawie jakości profilu na Instagramie.
Narzędzie najpierw otrzymuje ogólne informacje o każdym influencerze z różnych źródeł, a następnie analizuje je na podstawie swoich algorytmów i wyników. Oczywiście jedną z zalet HypeAuditor jest to, że pokazuje tylko prawdziwe polubienia i obserwujących, a także ma moc wykrywania fałszywych polubień.
Znajdź influencerów na Instagramie, porównuj polubienia, obserwujących, jakość strony i posty oraz przeglądaj i analizuj każdego z nich.
Klout
Narzędzie Klout to system oceniania ludzi w sieciach społecznościowych, podaje aktywność każdej osoby lub każdej strony na różnych platformach w zakresie od 1 do 100. Na przykład normalna osoba, która ma sieć społecznościową, otrzymuje 40 punktów w Klout, a celebryci otrzymują punkty powyżej 80.
Korzystając z tego systemu, możesz kategoryzować ludzi i wybierać interesujących Ciebie influencerów na podstawie ich wyniku, co jest oczywiście praktyczną metodą i możesz szybciej dotrzeć do tego, czego chcesz. Warto wiedzieć, że tylko 5% ludzi ma wynik Klouta powyżej 63.
📌 SPRAWDŹ: Jakie są trendy w Social Mediach w 2024 roku
Crowdfire
Narzędzie Crowdfire to zasadniczo rodzaj analizatora stron w mediach społecznościowych. To narzędzie jest również bardzo przydatne do znajdowania wpływowych osób na Instagramie. Narzędzie Crowdfire pozwala śledzić osoby związane z Twoją działalnością, a także analizować profil każdej z nich.
Zweryfikuj influencera, zanim podejmiesz z nim współpracę przy pomocy Socialblade
Najważniejsza jest kwestia tego, jak potencjalny influencer zdobywał obserwujących na Instagramie.
„Pochodzenie” obserwatorów jest niezwykle ważne, ponieważ ma ogromny wpływ na sukces kampanii oraz wynik sprzedaży.
Jeśli potencjalny influencer zdobył swoich obserwujących w sposób „poprawny”, między innymi, dostarczając ciekawe treści, a grono obserwujących jest bardzo zaangażowane, to możemy zdecydować się na współpracę.
Z drugiej strony, jeśli lajki są sztucznie kupione – nie warto z nimi pracować.
Użyjmy więc Socialblade, który rejestruje i udostępnia zmiany w dziennej liczbie obserwujących.
Wystarczy wpisać nazwą influencera, a następnie sprawdzić jego poczynania. Zobaczymy wtedy czy liczba obserwatorów wynika z codziennych regularnych działań, czy też została zebrana w kilku dużych i nieregularnych „zrzutach”.
Podsumowanie: Jak Znaleźć Influencera W 2024 Roku
Zestawienie narzędzi, wraz z linkami do poszczególnych:
Klout – Już nie działa, można skorzystać z alternatywy