Jest tak wiele różnych platform mediów społecznościowych, więc po co korzystać z Instagrama? Instagram jest uważany za najlepszą platformę mediów społecznościowych do zaangażowania obserwatorów oraz do łączenia marki się z osobami, które nas śledzą. Jest wizualny, prosty i przyciąga młodsze pokolenia bardziej niż inne platformy mediów społecznościowych.
Ponad miliard użytkowników sprawia, że Instagram jest wiodącą platformą mediów społecznościowych. Nie przekonuje Cię ta liczba? Cóż, chwilę temu Instagram ogłosił kamień milowy 700 milionów użytkowników. Wzrost o prawie 30% w krótkim czasie mówi nam więcej o popularności tej platformy i przyszłym potencjale niż cokolwiek innego.
Czemu warto korzystać z Instagrama
Instagram już dawno przestał być platformom od „ładnych zdjęć”. Oprócz pokazywania swoim obserwatorom fascynujących zdjęć, możesz utworzyć profil w mediach społecznościowych, który podkreśli misję i cele Twojej marki. Możesz pokazać swoje produkty oraz systematycznie pozyskiwać potencjalnych klientów do swoich usług. Instagram może wydawać się mały, ale jest potężnym narzędziem, którego Twoja firma powinna używać bez względu na wszystko!
Jakie są zalety reklamy na Instagramie
- Na Instagramie jest ponad 1 miliard użytkowników, a społeczność wciąż rośnie.
- Instagram i Facebook są połączone. Dlatego łatwiej jest dotrzeć do odbiorców na podstawie danych z Facebooka. Wszystkie zadania związane z budżetowaniem i harmonogramowaniem, konfiguracja i tworzenie reklam są wykonywane za pośrednictwem Facebooka. Nie musisz więc zaczynać od zera i uczyć się o Instagramie, skoro już korzystasz z jego siostrzanej platformy do marketingu i reklam.
- Reklamy na Instagramie są mniej inwazyjne i rzadziej denerwują docelowych odbiorców.
- Wskaźnik zaangażowania na Instagramie jest wyższy niż wskaźnik zaangażowania na jakiejkolwiek innej platformie mediów społecznościowych.
- Instagram mierzy sukces Twojej kampanii na podstawie świadomości, zasięgu i zapamiętania zamiast liczby obserwujących, polubień lub komentarzy.
- Prawie każda osoba korzystająca z smartfona posiada Instagrama. Dodatkowo przeciętna osoba spędza tam nawet kilka godzin dziennie. Jest to ogromny potencjał do wykorzystania.
Poznaj 10 sposobów, aby uchronić się przed spadkiem zasięgów w Social Media
⇢ Proste sposoby na każdym etapie rozwoju
⇢ Skutecznie rozwijają konto
⇢ Niezbędne narzędzia wspomagające rozwój
Jak promować swoją firmę na Instagramie
Podczas uruchamiania kampanii na Instagramie jest kilka opcji. Ale od samego początku musisz dokładnie wiedzieć, czego chcesz i jaki jest twój cel.
Dowiedz się jak najwięcej o reklamach na Instagramie i Instagramie, czytając wszystko, co możesz znaleźć w Internecie na ten temat.
Polecam ten wyjątkowy artykuł Oberlo, który nauczy Cię podstaw reklamowania się na Instagramie.
Musisz wybrać, który typ kampanii będzie najlepszy dla Twojej firmy.
Zasadniczo na Instagramie są 2 metody reklamowe, darmowa i oczywiście funkcja płatnych reklam.
1. Darmowa opcja.
Jestem pewien, że większość osób czytających ten artykuł już przetestowała i korzystała z Instagrama. Jeśli masz już konto osobiste, musisz założyć nowe konto dla swojej firmy, jeśli zaś Twoja marka osobista jest zarazem działalnością, którą reprezentujesz to upewnij się, że masz profil biznesowy.
Jeśli sprzedajesz produkty, możesz zintegrować Instagram, Facebook i swój sklep internetowy (np. woocommerce), aby natychmiast sprzedawać swoim obserwującym. Musisz zadbać o publikowanie odpowiednich zdjęć oraz filmów, budowanie marki online, a w następnej kolejności przyciąganie większej liczby klientów i obserwujących.
Pamiętaj, że treści, które umieszczasz na swoim Instagramie powinny być ukierunkowane, atrakcyjne i jednocześnie wysokiej jakości. Jeśli nie jesteś wykwalifikowanym fotografem, to możesz zawsze czerpać wiedzę z takich źródeł jak Youtube czy Pinterest. Poradników jest mnóstwo… Najważniejsze to nie czekać na perfekcyjny moment, ponieważ często taki może nigdy nie nadejść.
2. Płatny opcja.
Najbardziej opłacalną metodą reklamowania się na Instagramie jest oczywiście ta płatna. Jeśli wcześniej reklamowałeś swoją firmę na Facebooku, to już wiesz, jak reklamować się na Instagramie.
Metod promocji oraz rozwiązań, które możesz wybrać, aby rozpocząć promowanie Instagrama za pomocą płatnej opcji jest ogrom. Dlatego odsyłam Cię do poradnika, w którym zobaczysz krok po kroku co powinieneś zrobić, aby reklamować się na Instagramie i uzyskiwać efekty.
Jak zoptymalizować swój profil na Instagramie
Wygląd Twojego profilu na Instagramie często ma jedną szansę, aby zrobić dobre pierwsze wrażenie na przeglądających profil i sprawić, że zechcą Ciebie zaobserwować. Kiedy ktoś przegląda Twój profil, masz bardzo mało czasu na zaangażowanie tej osoby i przekształcenie jej w potencjalnego klienta. Dlatego ważne jest, aby mieć zoptymalizowany profil na Instagramie.
Oto kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby zoptymalizować swój profil na Instagramie:
- Wybierz nazwę profilu, która dokładnie reprezentuje Twoją markę.
- Napisz wciągającą biografię, aby opowiedzieć swoją historię i zaprezentować swoją markę potencjalnym klientom.
- Dodaj link do swojej witryny w biografii, najlepiej skrócony adres URL, który wygląda schludnie i można go śledzić.
- Możesz również promować swój markowy hashtag w swoim biografii.
- Wybierz odpowiednie, wysokiej jakości zdjęcie profilowe, które reprezentuje Twoją markę.
- Wybierz paletę kolorów lub estetykę marki dla swoich postów i używaj ich konsekwentnie.
Każdy z tych podpunktów można rozbijać na nawet kilkugodzinne szkolenie, jednocześnie chciałem Ci zaprezentować rzeczy na które powinieneś zwrócić uwagę w pierwszej kolejności.